oktober 26, 2018

Tar en sjukhelg.

Fredag. Efter lunchen smyger sig en sjukdomskänsla på. Huvudet bultar, axlarna blir spända, den där mattheten i kroppen. Jobbar på ett par timmar ändå, men det blir nästan inget vettigt gjort alls. Samlar ihop mina papper och skjutsar ner dem tillsammans med datorn i väskan. Hem till soffan, raggsockor och dubbla filtar.

Jag ska ta helg nu. Jag behöver jobba ganska mycket, men jag ska göra det från mitt köksbord och med trassligt hår och raggsockor på fötterna. Dricka te och ha tända ljus och låta min man massera bort det onda. Jag tänker inte bli sjuk, men jag planerar inte att bli friskare heller. Det får vara en krasslig arbetshelg. Jag ska pendla mellan soffan och matbordet och sängen, ha en filt över axlarna, ett glas rött på kvällen och någon som klappar snällt på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar