oktober 21, 2018

Solokvist, skuggor och livsnjuteri.

Så igår. Jag byter om till nattlinne, morgonrock och raggsockor samtidigt som dagsljuset försvinner. Klockan är bara runt sex när det sker nuförtiden. Sen gör jag ingenting vettigt alls. Häller upp ett glas vin, läser lite i en bok, blir rastlös och möblerar om i kylskåpet. Spelar musik alldeles för högt, blir trött på det och stänger av så det blir helt tyst istället. Syr i en knapp som lossnat från en kofta. Häller upp ett glas vin till.

Men nu är det söndag och om en liten stund kommer min bror. När han åker hem lämnas hans dotter kvar, för hon ska vara min skugga fram till torsdag. Jag ska lära henne allt jag kan om projektledning och brandskydd. Fast allra mest ska jag lära henne livsnjuteri, för det är nog ändå min bästa gren.

1 kommentar: