oktober 20, 2018

Nä.

Det är lördagskväll och jag är alldeles solo. Min man är på en kollegas fyrtioårsfest och mitt barn är arton mil bort hos sin pappa. Förlåt, men det är så jävla skönt. Jag har köpt söta saker att äta och har en ny bok att läsa. Eller om det är jag Netflix, jag vet inte än.

Imorgon kommer min bror och hans familj. Han sa att han vill ha créme brûlée, jag sa att jag kan göra chokladbollar. Fast jag kommer säkert ställa mig och baka något jävligt avancerat, för jag har en deadline som smyger sig nära och jag är så långt från att vara färdig. Jag vet att jag borde jobba, men jag gör allting annat istället.

Jag hade tänkt arbeta hela dagen idag, men istället har jag fönstershoppat på NK och handlat sånt som inte behöver från charken i kvarteret, placerat om blommorna i buketten på matbordet cirka en miljard gånger och nu skriver jag ju det här, fast jag egentligen hade tänkt skriva ett införsäljningsstöd.

Jaja. Jag ska avsluta här nu, och även avsluta försöken till att arbeta. Vi tar kväll nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar