oktober 19, 2018

Dagarna.

Så dagarna bara gick. Jag har jobbat, alldeles för mycket har jag jobbat. Jag har längtat efter rosa prinsesstårta och champagne. Ingenting av det har jag ätit eller druckit. Jag har läst ut två böcker, båda för unga vuxna. Båda har jag gråtit till. Den ena tillsammans med barnet när en av huvudpersonerna dog. Jag har åkt i en bil med mina kollegor, sjungit alla verser i Robbie Williams Angels högt i baksätet. Högt, högt.

Och nu är det fredag och jag sitter vid matbordet. Längtar efter prinsesstårta och champagne. Jobbar istället klart min vecka. Barnet har åkt till sin far och min man kommer kliver in genom dörren vilken sekund som helst. Jag fantiserar om att ligga i soffan hela kvällen, titta på serier och dricka rödpang och äta chips. Mmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar