mars 20, 2017

Statusrapport

Det var så mycket vår i helgen. Tunna svarta nylonstrumpor och byxor med uppvik och låga skor och en sol som stack i ögonen. Sedan blev det måndag och försiktiga snöflingor virvlar runt i luften utanför fönstret. Jag antar att det är det här som är mars, även om jag inte gillar det. Antar att det även är det här som kommer vara april.

Jag är instängd på kontoret idag, har telefonmöte efter telefonmöte, har sammanlagt en timme under dagen som är tyst. Jävlar vad jag ska vara tyst då. Jag är för övrigt väldigt sugen på sånt som är sött och gott idag. Varma hjortron, vaniljglass och kolasås. Polly. Kex, ost och marmelad. Rödvin. Kexchoklad. Mmm, kexchoklad.

Mina föräldrar och min faster med man var och hängde med oss i fredags. Promenerade ner till Gamla stan, åt en glass, gick till Kulturhuset och drack cava och åt chokladbiskvier. Sedan pustade vi ut i vår soffa tills kvällen kom, då gick vi till Brasserie le Pot. Helvete, vad bra det var. Beställde in musslor och vin och osttallrik och höll på att gå sönder på grund av gott. Och nu vill jag bara äta äta äta. Oavbrutet. Tror jag är sockerförstörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar