november 26, 2016

Tomteskum och julgranskulor och varm choklad.

Lördagsmorgon. Om tre minuter slår klockan nio. Jag har en kaffe bredvid mig, en sovande man på andra sidan. Hör dova läten från ett barn framför sin dator tre rum bort. Jag har ont i min kropp. Ont i öronen, i halsen, spända axlar och en irriterande hosta. Och dessutom en muskelsträckning i vaden, hur tusan det nu gått till.

Vi hade mina föräldrar och två av mina brorsbarn över på middag igår. Det var mysigt, extremt lugnt. De åkte vid nio och jag somnade i soffan. Vaknade någon timme senare av min man och hans närhet. Den där trevande, försiktiga, sedan snabba, heta. Älskar att vakna så.

Men nu är det lördag och jag har blivit lovad en helg av bara det jag vill och ingenting mer. Det är mina premisser. Återhämtning, vila, lugn. Men också lite gamla stan och NK och fika, Gilmore Girls och tomteskum. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar