november 18, 2016

Härligt!

Sitter i soffan iförd morgonrock, underkläder och kvällsmakeup. Har nog aldrig känt mig så mycket som en lyxhustru som nu. Herregud, använde jag dessutom precis ett ord som kvällsmakeup, vem är jag ens? Men ni förstår vad jag menar. När en har sminkat sig en gnutta mer än vad en gör under dagtid. I den här texten kan ni förresten byta ut en mot Christel. Hon sminkar sig aldrig med eyeliner under dagtid. Och just det, Christel är ju jag. Glömde att det här ska vara någon slags anonym blogg.

Gud vad jag svamlar, har inte ens börjat på vinet än. Det som jag skulle säga var att det är ganska härligt idag. Jag är ganska härlig idag. Den där lunchen blev inställd, så jag ringde min chef och frågade om han verkligen tänkte tvinga mig att duscha och komma in till kontoret. Det tänkte han inte, och definitivt inte om jag inte tänkte duscha innan. Så jag har jobbat från soffan, till sist tagit den där duschen och sminkat mig lite extra. Om en timme måste jag nog hoppa i brallorna ändå och möta upp Lollo, dricka vin och flamsa bort en kväll. Jag är väldigt mycket värd det.

P.S. Är inte härligt ett ganska härligt ord? D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar