maj 31, 2016

Hemlighet.

Jag har kissat på en sticka nu. Och ja, det finns något där inne. Bara någon millimeter stor, men om allt går som ska kommer det växa sig större. Ett litet pickande hjärta ska bildas, en hjärna, små händer och fötter och tio fingrar och tio tår. Herregud. Vi ska få ett barn.

Ett barn! Vårt barn!

Det finns inga tvivel kvar. De sköljdes bort av den enorma våg av glädje som drog genom mig när resultatet visades på den lilla skärmen. Jag är gravid! Samt lite i chock, tror jag. Men glad, väldigt glad. Och i chock.

Men nu är ju det här därute lite för tidigt. Det var ju kanske lite klantigt att skriva om mensen som inte dök upp, men jag trodde verkligen aldrig att det skulle bero på en liten miniärta i min mage. Så, ni som finns runt hörnet och på instagram, kan det här vara vår hemlighet så länge? Vi vill nog låta lite tid gå innan vi pratar högt om det. Samtidigt kändes det himla dumt att börja prata om vädret här efter den senaste veckans prat om uteblivna menstruationer.

20 kommentarer:

  1. Men ÅH! Jag ryser här. vad fint!

    SvaraRadera
  2. å, grattis!!! <3 vilken fantastiskt fin hemlighet. kram!

    SvaraRadera
  3. åh så fantastiskt! Så glad för er skull!

    SvaraRadera
  4. JÄVLAR vad kul! GRATTIS! <3

    SvaraRadera
  5. Men hurra! Blir så löjligt glad!

    SvaraRadera
  6. Å, Grattis. Så fantastiskt härligt. En hemlighet att bli lycklig av, bästa sortens!

    SvaraRadera
  7. Grattis vad fint!!! Håller tyst om hemligheten! <3

    SvaraRadera
  8. JIPPIE!!!! Har gått och hållit tummarna, kikat in här titt som tätt för att få minsta lilla hint om hur det gått med den där uteblivna mensen, hoppats så innerligt att anledningen skall vara den roligaste i världen. Självklart håller vi det hemligt tills du/ni känner dig redo! Så glad för er skull! <3

    SvaraRadera
  9. Grattis, grattis, grattis! Så fantastiskt roligt!!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig hemlighet!Någon som väntat på ett tillfälle att verkligen göra susen va?

    SvaraRadera
  11. Yes! Älskar att följa sånt här. Och grattis så himla mycket förstås!

    SvaraRadera
  12. Men ååååååh (i viskande ton såklart). Vad himla underbart ju. Japp, jag började gråta jag... Stor kram

    SvaraRadera