maj 27, 2016

Inte en helt vanlig fredag.

Fredag förmiddag. Jag har min dator på matsalsbordet, mina hörlurar i öronen. En kaffe i handen, en man som vilar mot soffkuddarna. Jag pratar med ett par potentiella kunder i telefon om hur vi kan hjälpa dem. Jäklar vilken säljare du har blivit, säger min man när jag har tryckt bort samtalen. Jag vet inte om det är en bra eller dålig sak.

Varvar jobb med att bädda rent i sängen, plocka i vardagsrummet, fylla en diskmaskin. Min man rör sig i min närhet, smeker mig över ryggen när han passerar, placerar lätta kyssar i min nacke. Vid tolv ska jag slå ihop min dator, dra ett varv med dammsugaren och ställa mig själv i duschen. Sedan, i eftermiddag, ska vi urnsätta Kims far.

Och min mens har fortfarande inte kommit.

1 kommentar:

  1. Står inte ut med detta. Kan bara tänka mig hur du känner.

    SvaraRadera