oktober 21, 2015

Morgontankar.

Jag har en tidig morgon på kontoret idag. Jag gillar det, att vara här tidigt. Att bara ha lampan tänd över skrivbordet och mörkret utanför mina fönster. En stor kopp te och ingen som stoppar in huvudet genom glasdörren och vill veta saker. Bara jag och min mail och min att göra-lista.

Jag lagade en så himla god fisk- och skaldjurssoppa igår. Hade det här varit den sortens blogg hade jag skrivit ut receptet, men nu är det inte det. Jag upptäckte dessutom till min stora förvåning att jag har ett barn som älskar musslor. Var inte beredd på det.

Jag är inne i en fas av livsnjutning just nu. Kryper upp i soffan och tänder ljus och sitter där och bara tittar. Tittar på ljusen, tittar på min man, tittar på mitt barn, tittar på mitt hem. Om en kvart eller så kommer jag ha trillat ur den här tittfasen, så jag passar på att bara vara i den just nu.

Är för övrigt förmodligen sist ut att läsa Livet efter dig av Jojo Moyes. Så himla fin, hittills. Sitter och småfnissar för mig själv mest hela tiden, men har en känsla av att det inom kort kommer övergå till en gråtfest.

2 kommentarer:

  1. Jojo Moyes böcker är min guilty pleasure! kan tipsa om Sista brevet från din älskade, den tyckte jag var himla fin också.
    ps. sopp-recept, please! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst Sista brevet från din älskade, gillade den himla mycket också. Även en bok som heter nåt med Sophie, tror jag? Gillade den också.

      Haha. Okej då, recept kommer!

      Radera