maj 06, 2024

Om datorer, våren och klämdagar

Jag fick tillbaka min dator imorse. Länge har den skramlat när man skakat den, tydligen var det något som skakade loss till sist. Nu är den fullproppad med nya saker som inte längre skramlar omkring därinne.

Från en sak till en annan: det blev sommar i lördags. Att sommaren sedan försvann lika snabbt igen är bara en parantes, jag hann ha lång kjol och bara ben och dricka rosévin. Det hände så det räknas.

Jag öppnade min (hemska lånedator) igårkväll för att svara på veckans sista mail och spana i kalendern hur den här veckan såg ut och upptäckte att hälften av fredagens möten var avbokade på grund av klämdag, så jag gjorde det enda rimliga: bokade av den andra halvan av mina möten och la in en semesterdag.

1 kommentar:

  1. Det räknas indeed! Vi lyckades pricka in sonens konfirmation på den varma försommar-dagen, väldigt nöjda över att folk stannade länge och njöt på altanen :D Är också inne på att vara ledig på fredag, vilken ynnest att faktiskt kunna välja <3

    SvaraRadera