maj 21, 2024

Blått, hemligheter och många timmars sömn

Jag har klätt mig ledigare än jag brukar för en dag på kontoret: croppade jeans, ljusblå linneskjorta och svarta ballerinas. Jag har dock även gömt leopardmönstrade trosor och en himmelsblå spetsbehå under, allt för att inte känna mig för casual. Jag vill tänka att känslan av små hemligheter under kläderna skiner genom.

Jag var väldigt trött igår. Jag får såna dagar emellanåt och jag kan inte alltid säga varför. Har bara en enorm trötthet i kroppen och känslan av grus i ögonen. Jag har lärt mig att det bästa jag kan göra då är att gå och lägga mig, tillåta mig själv att somna innan tjugoett.

Dagen efter vaknar jag alltid pigg och nöjd. Jag gjorde det igår, somnade innan det hunnit bli mörkt ute och vaknade vid sju, med tio timmars sömn i kroppen och känslan av att vara utvilad. En väldigt bra känsla, det får man ge den. 

2 kommentarer:

  1. Vad underbart att bara ge sig det, att få somna ifrån. Brukar jag också göra, och det är alltid värt det. Du har ju, som du skrivit, en hel del som processas samtidigt och det gör hjärnan så bra med sömn. Gillar inte alltid hjärnan, men just den grejen har den gjort bra tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, mycket bra funktion!

      Radera