maj 23, 2024

Bekanta nöjen

Jag har väntat på uppföljaren till Järnulven hur länge som helst. Den släpptes förra veckan, till min stora lycka, men kommer inte till min bokapp förrän i augusti, till mitt stora förtret. Så jag beställde boken. 

Den kom häromdagen och lurar i mitt bakhuvud varje dag, får mig att längta till kvällen, skynda genom middagen, disken och tvätten så att jag kan borsta tänderna, dra på min sovtisha och krypa ner i sängen vid tjugoett, med den tunga boken i händerna.

Det är en fin känsla, trygg på något sätt, påminner om barndomen.

3 kommentarer:

  1. Efter många år med bara ljudböcker hittade jag tillbaka till fysiska böcker. Det är faktiskt lite mysigare än en ljudbok. Det blir bara jag och boken. Inte som med ljudböcker när du kan göra annat samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med! Det är dock det jag uppskattar så mycket med ljudböcker - det blir ett sällskap när jag diskar, tränar, lagar mat, städar. Fantastiskt ju! Men absolut mysigt med en fysisk bok.

      Radera
  2. Jag har fortfarande inte läst hennes Odinsbarn. Kanske blir sommaren 2024 sommaren då även jag läser denna bok som så många jag känner har höjt till skyarna.

    SvaraRadera