maj 17, 2024

Fredagar och leopardmönster

Äntligen fredag. Är det inte fredagar hela tiden? Fredagar och måndagar. Det här är livet som passerar, men det är inget dåligt liv så det är okej att tiden springer. Min man höll mig kvar i sängen imorse, drog ner mig igen efter att barnet gått till skolan, lät sina händer vandra och hade det inte varit för mitt niomöte hade de fått fortsätta.

Lyckades ta mig upp och iväg med tjugo minuters marginal. Behövde stryka om kjolen, men det var det värt. På tal om min kjol: den är leopardmönstrad. Jag har kämpat emot leomönster länge nu. Tycker att det är snyggt men det är också medelålders, är det inte? 

Matchade den med ett instoppat svart linne och en luftig uppknäppt svart linneskjorta och flats. Känner mig som trettiosju, men det är ju också vad jag är, så det är okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar