maj 22, 2024

Hjälp mig tack

Det finns en scen i The last of us, ni vet serien om zombies, där tjejen går genom ett övergivet köpcentrum och en zombie vaknar till liv och attackerar henne. Det är något med bastun i vårt omklädningsrum i källaren på jobbet som alltid får mig att tänka på den scenen.

Jag ser mig själv som en normalbegåvad och hyffsat intelligent kvinna. Rimlig, resonlig och logiskt tänkande. Ändå får jag dagligen, efter mitt lunchpass på gymmet när jag ska duscha och byta om, aktivt hindra mig själv från att kika in i bastun och dubbelkolla att det inte finns någon zombie där inne. Trots att jag vet att det inte finns zombies.

Precis när jag var ombytt och klar igår hördes ett ljud från bastun, eller mer sannolikt från herrarnas omklädningsrum på andra sidan av bastun, och jag fick så in i helvete bråttom ut därifrån. Ren och skär panik. 

Kan någon berätta för mig varför jag är så här dum i huvudet? Tack på förhand. 

2 kommentarer:

  1. Varje gång jag öppnar dörren till torkrummet i tvättstugan tänker jag på sista scenen i Blair Witch Project...

    SvaraRadera