januari 04, 2023

Om en galaklänning.

Så kommer den till sist, galaklänningen. I flera dagar har jag haft ångest över att den är så snäv, tänkt att den aldrig kommer passa. Att det kommer se ut som att jag har hällt ner mig själv i den. Men så kommer klänningen och jag hämtar den med ett pickande hjärta.

Lägger paketet på sängen och vecklar upp det tunna pappret som skyddar klänningen. Kan inte hindra leendet när fingrarna nuddar det glansiga tyget. Lyfter försiktigt upp klänningen och placerar den på sängen.

Drar av jeansen och tröjan. Kliver i klänningen och låter den forma sig runt min kropp. Stiger i ett par höga svarta pumps, för de glittrande skorna har inte kommit ännu, och klänningen är perfekt. Fantastisk. Den smiter om min kropp, kramar mina mjukaste delar, gör det allra bästa av mina former.

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Vi kan köra bildinlägg efter galan. 😘

      Radera
  2. Men!!! Så så nyfiken!!! Länk till webbshop? Behöver gala och lyx!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart, snart 😘

      Radera
    2. Idag kom skorna och de kan du kika på i mina stories på insta. Klicka på min bild här intill så kommer du dit. 😘

      Radera