november 04, 2022

Vill ha mer, mer, mer.

Det är mörkt, luften är tät och mystisk över Liseberg. Pumpor och spindelväv, demoner och monster som smyger runt i parken. Jag stoppar min arm under barnets och gömmer mig bakom honom, för han är sjutton och det är hans tur att skydda mig.

Norpar det sista lediga bordet för två på hotellets restaurang. Varsin fördrink, friterade risbollar, en charkbricka och så två kulor gelato och en espressomartini. Det är så fint att bara vara vi vid middagsbordet. Pratar om allting och ingenting tills barnet gäspar stort. Vi ses vid frukosten, säger jag.

Och nu är det en ny dag och vi har precis ätit en evighetsfrukost. Jag är tillbaka i hotellsängen med en kaffe intill, men bara för en kort stund. Vi ska snart checka ut och ta oss an dagens plan: Science fiction-bokhandeln, Universum och så en burgare nånstans innan tåget tar oss hem vid sexton. 

4 kommentarer:

  1. Finfint. Helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Sååå himla fint att umgås med vuxna, eller nästa vuxna, barn❤
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir verkligen bara finare med åren. ❤️

      Radera