november 08, 2022

De bästa minuterna.

Jag har någon slags fobi för telefonsamtal. Förstå mig rätt, jag pratar i telefon varje dag, det är en del av jobbet, men jag gillar det inte. Skickar hellre sms eller mail än ringer. Men varje dag när barnet slutat skolan ringer han och pratar en kort stund.

Oftast sitter han kvar i skolan, jag hör hans kompisar stöka i bakgrunden, och nästan aldrig vill han egentligen något. Han ringer bara för att säga hej, berätta om något som hänt under dagen eller om någon tanke som han har.

Jag har en fobi för telefonsamtal, men de där minuterna varje eftermiddag när jag pratar med barnet i telefon, det är topp tre av dagens stunder.

2 kommentarer:

  1. Samma här, hatar att prata i telefon. Väldigt konstigt🙄
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan prata med mamma, barnet och typ Rachel, men alla andra vill jag bara texta istället. 😊

      Radera