oktober 21, 2021

Varma element, regn och evighetsmöten.

Jag jobbade hemifrån idag. Dagen bestod av möte på möte på möte, alla på teams. Har haft fötterna på det varma elementet framför sovrumsfönstret. Tittat på regnet som strilat ner bortom datorn. Jag började dagen vid sex. Det är en galen tid att starta arbetsdagen, men jag har så lätt att vakna klockan sex. Stänger av alarmet och hjärnan är igång.

Drog på morgonrocken, hällde upp kaffe och tände ljusen på matbordet. Satte mig i soffan, en filt över benen, datorn i knät. Skrev en uppdragsbeskrivning. Den där första timmen, när lägenheten sover, när telefonen inte ringer, när mailen är tyst. Det är den bästa timmen.

Men nu är datorn nedstängd för dagen. Barnet läser, min man sitter fortfarande i möte och jag ska plugga in Karin Slaughters senaste i öronen medan jag lagar mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar