oktober 22, 2021

Champagne, räkor och sömn.

Det kommer en bild under dagen. En flaska champagne står på köksbänken. Vid fyratiden känner jag mig färdig och i fas för första gången på evigheter. Följer med tunnelbanan till Östermalmstorg, köper en kaffe och promenerar hem.

Min man skriver att han köper chark från den lilla butiken längre ned på gatan. Jag promenerar till fiskaffären i kvarteret bredvid. Ett kilo rökta räkor och aioli. När jag kommer hem har de andra gått till gymmet. Jag byter jeansen mot pyjamasbyxor. Häller upp ett glas vin och skriver det här.

Jag längtar efter sömn. Vill sova ikapp alla de timmar som tappats under konferenser och alldeles för sena drinkar. Drömmer om en helg med sovmorgon, rostmackor till frukost och en filt i soffan. En kopp te som blir ett glas vin och sedan en whisky och så somna vid tjugotre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar