oktober 19, 2021

Svinen.

Hon sitter mittemot mig, det stora konferensbordet mellan oss. Vi har stängt in oss i ett mötesrum bara hon och jag, ett par minuter för oss själva, utan någon som hör. 
Jag känner mig så jävla dum som gick på hans skitsnack, säger hon. 
Det är inte meningen att vi ska känna oss dumma när män glömmer att berätta att de har en sambo där hemma, säger jag.
Och att han gör så med alla, flörtar och försöker, säger hon. 
Du vet inte om han gör så med alla, säger jag. 
Varenda jävla kvinna, säger hon. 
Jag vet inte vad jag ska säga, så jag blir tyst. 
Det finns inga bra män, säger hon. 
Det finns inga bra människor. Inte som är rakt igenom bra, säger jag. 

4 kommentarer:

  1. Stackars sambo, om hon nu inte vet om det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars sambo oavsett. 😕

      Radera
    2. Absolut. Män med flört- och bekräftelsebehov borde välja ett singelliv.

      Radera