oktober 16, 2021

Dagen efter kvällen före.

Lördag. Vaknar alldeles för tidigt, har bara sovit några få timmar, men jag har drömt om saker som sagts. Jag har huvudvärk och ett fladdrande hjärta. Jag döljer hur dåligt jag mår för min man, vill inte verka bakfull. Följer med till gymmet, för det har vi ju bestämt.

Marklyfter ett par tvåor på nittio och fejkar att jag behöver teknikträna för att få gå ner på en lättare vikt. Gör good mornings, latsdrag och hantelrodd. Känner illamåendet i strupen, bankandet i huvudet. Svingar en kettlebell och gör ryggresningar. Trillar omkull på en matta och säger att jag håller på att dö.

Står en evighet i duschen. Huden är röd och varm efteråt. Blir lite mer människa, men inte helt. Promenerar i mörkret. Min man frågar om jag vill ha ett glas vin. Herregud nej, säger jag. Hittar en ny glass med mint och choklad. Den bästa smaken som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar