oktober 26, 2021

Halva grejen.

Vi har skiftat fokus från jul till nyår. Det är min svägerskas fel, hon textade och frågade hur vi kände för en favorit i repris på nyårsafton. Svarade ja! i ett vändande textmeddelande. Sedan kom jag på att jag borde fråga min man också. Ja! sade han, och sedan: Kommer du och din bror bli pruttfulla i år också?

För två år sedan bjöd vi min bror och hans fru på en femrätters på nyårsafton. Min bror och jag började middagen med att skryta om hur vi aldrig blir fulla. Några timmar senare satt vi och skrattade tillsammans åt ingenting alls, det fullaste vi någonsin varit.

Det är ett fint minne, men så roligt ska vi inte ha i år. Däremot kan jag tänka mig att ha ungefär hälften så roligt. Synd, sade min man. Det var en intressant syn. Hursomhelst så har vi bestämt oss för att det blir nyårsmiddag på restaurang i år. 

Så vi skickar förslag på restauranger och menyer fram och tillbaka. Gör planer och bygger upp förväntningar. Det i sig är nästan lika fint som det vi planerar för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar