oktober 28, 2021

Stockholm och Berlin.

Jul- och nyårsplanerandet fortsätter. Bord för julafton och juldagen är bokade. Den ena på en Michelinrestaurang, den andra på ett ställe som aspirerar på en stjärna. Jag antar att det innebär att klänningarna behöver följa med till Berlin ändå, men det gör inget. Jag har blivit lovad currywürst i korvkiosker också.

Nyårsafton är mer av ett oskrivet blad. Vi har bokat ett bord för fyra på Griffins Steakhouse som både plan a och b, beroende på vad vi vill göra. Just nu har vi långa trådar med förslag på opera, nyårskonserter och avsmakningsmenyer.  

Det är oväntat roligt att planera jul och nyår i år. Jag har som princip att aldrig planera julen förrän i december - en fånig revolt mot min mamma som börjar förhöra sig om julplaner vid midsommar - men jag gissar att två år med covid har gjort mig svältfödd på planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar