juni 10, 2019

En viktig dag imorgon.

Jag sitter skräddare i sängen, datorn står på en kudde framför mig. Klockan kommer snart runda nitton och det kommer vara dags att stryka skolavslutningskläderna till imorgon. Det är den sista dagen som barnet går i sjuan. Sedan väntar hundra veckor av sommarlov och han säger att han önskar att det aldrig ska ta slut. Jag kan förstå honom.

Efter att eleverna haft sin skolavslutning i aulan ska familjerna träffas i klassrummet och ha en tårtbakningstävling. Jag är lite nervös, för det är verkligen inte den sortens mamma jag är. Jag bakar ungefär en gång per år och är stolt i flera veckor efteråt. Jaja. Man får ju äta upp tårtorna efteråt.

Och efter skolavslutningar och tårtor, när barnet har dragit iväg för att fira med sina klasskompisar, har jag en anställningsintervju. Ett litet ställe här i Vasastan som söker en projektledare. Det är en bransch som är ny för mig, men jag har läst på ganska mycket inför intervjun och det låter väldigt spännande. Och nervöst och läskigt som fan. Men mest spännande. Håll gärna en tumme för mig.

2 kommentarer: