juni 12, 2019

Det var också en dag.

Dagen försvinner in i en mailskörd. Jag hinner inte göra uppgiften som jag hade planerat att dagen skulle bestå av, hinner inte ens påbörja den. Istället svarar jag på mail och svarar på mail och svarar på mail. Sextontrettio tvingar jag mig själv att stänga ner datorn, trots det tiotal nya mail som trillat in när jag pratat i telefon. Jag jobbar inte gratis längre.

Barnet kommer hem samtidigt som jag. Han har ätit glass två gånger och varit och badat i en utomhusbassäng med några kompisar. Han har även tömt och fyllt diskmaskinen, fast ingen av oss har bett honom. Tänk en så liten grej som skapar föräldraeufori.

Nu har vi ätit middag - pulled pork i pitabröd med en jäkla massa sallad - och tagit hand om disken. Barnet ligger bredvid mig i soffan och mannen packar gymväskan. Jag ska duscha och måla naglarna och leta fram en proper klänning för att åka räkbåt med några kollegor efter jobbet imorgon. Typiskt bra onsdagsnöje ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar