februari 07, 2017

När Stockholm blev Sibirien.

Vi har något fel på värmen i fastigheten som jag jobbar i. Det innebär att när graderna faller utomhus så gör de även det inomhus, för värmeanläggningen hänger inte med. Igår hade jag strumpbyxor och klänning och frös så tänderna skakade. Satt med händer och fötter mot det ljumma elementet halva dagen.

Idag har jag bunkrat upp med kläder. Har jeans och jeansskjorta och kofta. Halsduken virad tre varv om halsen. Ändå fryser jag halvt ihjäl. Gick ut på lunchen och tänkte att det måste vara minst femton minusgrader ute. Kollade appen och såg att det bara var tre.

Så tittar solen fram och den värmer. Helvete, vad fint den värmer mot mina kinder. Mot min överkropp i kappan, mot benen. mot fötterna i sina boots. Viskar om att den snart är här för att stanna. Om att den snart har smält bort all snö, trängt bort minusgraderna.

Snart, snart, snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar