februari 24, 2017

Hej från ett tåg.

Vi är på väg till Köpenhamn! Det är jag och Kim, hans mamma och två systrar och systerson med flickvän. Det ska bli fint. Planerar att äta wienerbröd varje dag och titta på den lille havfrue och strosa runt på Köpenhamns gator. Har jag tur kommer jag göra allt under en sol. Jag undrar om jag kommer känna igen mig. Det var länge sedan jag var i Köpenhamn, men som barn var vi ofta där. Det är där jag har mina rötter.

Min mamma är född och uppvuxen i Köpenhamn och min pappa kommer från Malmö, så det är ju nästan samma sak. Minns för några år sedan när jag och Kim och Adrian åkte till Legoland och bodde några dagar i en liten stad en bit bort, hur vi gick runt på gatorna och jag hela tiden kände att jag varit där tidigare. Visste liksom vad som väntade runt hörnet, kände hur jag redan gått över alla små broar, stått på samma torg. När jag senare pratade med mamma berättade hon om alla barndomssomrar som jag har spenderat i just den staden. Lite fint ändå hur hjärnan paketerar små minnesfragment sådär.

Hursomhelst. Köpenhamn i dagarna tre. Det blir fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar