februari 18, 2016

Tåg, köttbullar och hångel.

Onsdag kväll. Vi tar tåget hem, benen är trötta och hjärnan ännu värre. Adrian sover hos min mamma och vi trillar in i ett mörkt hem. Skalar av kläder och tvättar bort smink, bara en lampa tänd över köksbordet, jag i hans t-shirt och trosor och han i pyjamasbyxor. Vi gör tunnbrödsmörgåsar med färskost och köttbullar, vet inte om det är smakkombinationen eller tillfället som gör det så jävla gott. Lakanen är kalla och krispiga, jag kryper ihop till en boll med honom tätt bakom mig.

Torsdag morgon. Det är något speciellt med att ha en vardagsmorgon ensamma tillsammans. Dusch, kaffe, hångel i köket. Det känns jävligt lyxigt, och samtidigt något förbjudet. Vi bestämmer oss för att spendera förmiddagen på våra kontor och eftermiddagen hemma tillsammans med varandra och våra arbetsdatorer. Känner mig inte färdig med hånglet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar