november 17, 2015

Plan B

Jag har en liten plan för mitt mående. Jag tänker att jag måste skapa små fina stunder i allt det stora röriga som verkar vara mitt liv just nu. Vi pratar små saker, sådant som jag kan påverka. Som att dricka vinglögg på måndagskvällen, att köpa med sig en saffransbulle i språnget på t-centralen, att lyfta blicken från datorskärmen fem minuter varje timme och plugga in hörlurarna och lyssna på en låt på Spotify. Sånt. Små, små saker som gör att livet känns lite roligare.

Så småningom ska jag även göra revolt. Börja arbeta mellan åtta och fyra och leva ett storskaligt socialt liv och kräva veckovis romantisk uppvaktning av min man. Eller nä, det kommer förmodligen inte hända. Men något ska ske. Hälften i skala av allt det där ovan, plus vinglöggen och saffransbullarna, ska bli en sanning. Det lovar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar