november 04, 2015

Hatar överraskningar.

Ligger i en hotellsäng, nyduschad och alldeles trött i kroppen. Nollsexfyrtiofem imorgonbitti ska jag vara på vårt Stockholmskontor, för något som i kallelsen benämns som En spännande dag. Det är min chef som ligger bakom påhittet, en avdelningsaktivitet för vår lilla fyrmannagrupp. Han har kontinuerligt uppdaterat kallelsen med ledtrådar om vad vi ska göra. Så här står det nu;

1. Vi kommer träffa grundaren för ett av världes mest innovativa företag, han arbetar inte med päron. 

2. Vi kommer att se en borg, så att rustningen är ren är viktigt. 

3. Jag kommer ha skjorta. 

Okej. Om han inte arbetar med päron, Apple? Fast här har vi två problem; en av grundarna är död och de två andra har vi inte råd med. Så. Kiviks Musteri? Inte så innovativt va? Och det där med skjortan, det är ju hans varje dag-klädsel. Vår också. Vad är det han vill säga?

Åh, vad jag inte tycker om att inte förstå saker. 

3 kommentarer:

  1. Nu kommer jag att fundera på detta hela arbetsdagen. Kan inte släppa sådant här.

    SvaraRadera
  2. Det var Executive Day. :)

    SvaraRadera
  3. Aha! (Fick googla executive day.)

    SvaraRadera