juni 27, 2024

När juni blir juli

Jag fick lite ångest igår, för juni är snart förbi och jag har nästan inte njutit av sommaren alls. Eller visst, okej, jag har det bra hela tiden och ingen dag är särskilt besvärlig, men jag har liksom inte njutit aktivt, om ni förstår hur jag menar?

Juli ska bli bättre, juli kommer bli fantastisk. Jag ska sluta tidigare om dagarna, jag ska inte stressa upp från bordet när middagen är uppäten, jag ska dricka rosévin när andan faller på, jag ska inte bara göra måsten efter jobbet, jag ska spendera timmar på uteserveringar, jag ska dricka flera liter islatte, jag ska äta alla frukter och bär som är i säsong, jag ska låta håret självtorka i solskenet.

2 kommentarer:

  1. Jag njöt jättemycket av maj (hade semester halva månaden vilket ju gjorde det lättare:)) men juni har bara försvunnit känns det som. Har tagit igen det denna vecka, med AW på uteservering och middagen åt vi som picnic i vår närmaste park igår. Är så avundsjuk varje sommar på mina kollegor som försvinner iväg i 2 månader genom att kombinera föräldraledighet och semester...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra sätt att ta igen njutet!

      Radera