juni 28, 2024

Juliplanen

Mitt liv har saktat ner oändligt mycket den här veckan. Mängden möten har varit halva mot hur det brukar vara, antalet personer som jagar mig om dagarna är inte alls i samma utsträckning som när det inte är den sista veckan i juni.

Nästa vecka är ännu lugnare. Jag har bara två, tre möten varje dag. Flera obokade timmar i sträck. Men så har jag också deadline den första september på att läsa genom och uppdatera alla processer som jag är ägare till, vilket är väldigt många.

Det är det som jag ska ägna julis två första veckor åt, att dricka islatte, sitta på balkongen och läsa processer. Ja, vilken bra plan, jag har inte tänkt på det innan men det är så det får bli, att bara vara på kontoret några timmar om dagen och spendera resten av tiden på balkongen med de där processerna. 

Pangidé ju. Låt oss skissa på planen för juli:

Vecka tjugosju och tjugoåtta: Frukost mellan åtta och nio på café, jobba med mailen. Kontoret nio till fjorton, göra dagens möten och kolla läget i de grupperingar som inte har semester. Och så hem och läsa och skriva processer och instruktioner mellan tre och fem, från balkongen, med islatte, persikor och körsbär som sällskap.

Vecka tjugonio och trettio: Inte ett smack pga semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar