juni 24, 2024

En midsommar, en studentlägenhet och ett barn

En helg har passerat sedan sist. En midsommar hände, men den var stillsam, passerade nästan obemärkt. Jag är så trött efter alla upptåg som barnet har för sig, som att ta studenten och sedan signa kontrakt för en studentlägenhet.

Nej, jag överdriver, det är inga upptåg och jag har varit högst involverad i allt. Vi klickade oss genom varje steg tillsammans och jag hejade på när han skrev under avtalet. Lägenheten ligger i Malmö och har kostnadsfri avbokning om han inte kommer in på universitetet. Det får vi veta i mitten av juli.

Han kommer hem idag förresten, barnet. Han är ledig två dagar och ska spendera dem hemma, varva tiden mellan oss och kompisar. Det blir fint. Jag har saknat honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar