juni 14, 2024

Efterdyningarna

Jag vaknade alldeles heartbroken imorse. Ett känslomässigt vrak. Det känns lite bättre nu, efter att ha ätit lunch med barnet. Han sa att vi kan äta lunch på facetime nästa vecka och att han kommer hem den tjugofjärde och stannar några dagar.

Hans studentfirande blev perfekt. Han hoppade i ring med sina klasskompisar vid utspringet, alldeles glad och lycklig. Kom hem från flaket helt dränkt i öl. Jag satte en flaska vatten i handen på honom och ställde honom i duschen. Steamade kostymen (som tack och lov inte var med på flaket) och hängde på en galge.

Hämtade tårtan och gick till restaurangen för att förbereda mottagningen. Barnet dök upp en kvart efter gästerna, återigen iförd kostym och studentmössa. Jag lyckades inte ta mig genom talet utan att gråta, men det gjorde inte gästerna heller.

Han fortsatte ut i natten, barnet. Sjöng karaoke med sin klass in på småtimmarna. Jag somnade med ett tungt hjärta igår och vaknade med ett lika tungt idag. Det känns som att bli lämnad. Som att någon jag älskar lämnar mig, och det är ju precis vad som sker. 

Det är inte att vara hans mamma som jag kommer sakna, det är honom jag kommer sakna. Han som är det bästa med mig.

1 kommentar: