februari 29, 2024

Så lätt att behaga

Jag fick en uppenbarelse i duschen igårkväll. Det var arbetsrelaterat så inte särskilt spännande för någon annan än mig och möjligtvis min chef. Det var en arbetsuppgift som gäckat mig i snart två månader, legat olöst i bakhuvudet med känslan av att jag måste hitta den saknade pusselbiten.

Igår trillade den ned och på plats. Blev så ivrig att jag struntade i den andra schamponeringen och fuskade med tvålen för att hinna ut och skriva ner idén innan den försvann. Nu har den dessutom fått en nattsömn och känns fortfarande lika bra. Tänk vad livet leker ibland va.

3 kommentarer:

  1. Jag tänker ofta på jobbet när jag duschar, får bra idéer och så... /Tove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Mina bästa idéer kommer nog i duschen.

      Radera
  2. Samma här! Kommer så mkt tankar och idéer i duschen. Kanske för att man är lite varm och avslappnad. Samt att man är fast och inte kan göra flera saker samtidigt :D

    SvaraRadera