februari 20, 2024

Kvantitet före kvalitet

Jag har ingenting att skriva om. Blogginläggen brukar alltid ta form i huvudet under dagen och rinna ut genom fingrarna när jag sitter ensam framför datorn, men inte idag. Merparten av mina blogginlägg skriver jag i ett fokusrum på kontoret. Avslutar ett möte, öppnar bloggen och spenderar fem minuter med att låta orden trilla ut.

Jag skäms noll procent över att blogga på arbetstid eftersom jag spenderar väldigt mycket fritid med att arbeta. Ibland kan jag gå från möte till möte under tio timmar och känna att jag inte har jobbat. Som om möten bara är för skojs skull. Så roliga är de ju inte ens.

Ja se där, det blev ett inlägg idag. Visserligen om absolut ingenting, men ändå.

2 kommentarer:

  1. Jag bloggar också ofta på arbetstid. Det är som att jag måste skriva lite trams för att kunna skriva seriöst också.

    SvaraRadera