februari 26, 2024

Dagen, och livet, i tre stycken

Måndag igen. Barnet åkte till sin pappa igår, han ska vara där hela sportlovsveckan. Vi har bokat en timme varje dag för att ses på teams och plugga högskoleprov tillsammans. Man märker på honom att det börjar tära på honom, detta eviga pluggande.

Jag har varit i den lilla staden idag. Det var veckans första av två dagar, på fredag ska jag tillbaka. Det är hemliga möten mest hela tiden just nu. Jag vet inte varför jag är kryptisk här, där ingen som (jag tror) känner mig läser, men jag vågar inte skriva saker i svart på vitt ännu.

Om en stund rullar tåget in i Stockholm. Jag lyssnar på ljudbok, Inget av det här är sant av Lisa Jewell. Ljuset har precis vikt hädan från himlen, men något har förändrats, det finns ett löfte om vår i luften. Jag längtar hem till soffan, till att skala av strumpbyxor och behå, att sjunka ner i tystnad, att göra ingenting för en timme eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar