mars 01, 2024

Nästa steg på den berömda stegen, eller nåt

Idag blir jag chef för hela vår centrala administration. Det är min tredje befordran under loppet av ett år och den kommer från ingenstans. Någon säger under ett chefsmöte att det vore bra om hela vår admin samordnas under en person och alla tittar på mig.

Så planer skissas fram, presentationer hålls, fackliga förhandlingar genomförs. En dag nämner min chef i förbifarten att han har höjt min lön med fjorton procent. I måndags informerades berörda medarbetare och för en stund sedan gick informationen ut brett.

Nu har jag tio personer direkt under mig, varav en är chef över fyra egna personer, och en decentraliserad organisation med tjugo medarbetare vars arbetssätt jag ska uppfinna och implementera. Det ska bli skoj.

8 kommentarer:

  1. Vad fint! Grattis! ❤️

    SvaraRadera
  2. Grattis! Du verkar göra ett strålande jobb! Hoppas du firar din nya titel.

    SvaraRadera
  3. Grattis till jobbet! Att vara ledare är det roligaste som finns tycker jag och nu har du ju ett stort gäng att ta hand om.
    Jag pratade om er på lunchen idag och berättade om era högskoleprovstudier. Så nu ska min 05:a också fokusera mer på det. Tack för tips/påminnelse!

    SvaraRadera
  4. Så himla kul! Och lite läskigt kanske?? Iaf Grattis!!

    SvaraRadera
  5. Stort grattis! Du kommer briljera 👌

    SvaraRadera
  6. Ja jädrar! Snyggt jobbat! 👏
    Lohe

    SvaraRadera