februari 14, 2024

Jag analyserar alla hjärtans dag

Dagens roligaste är alla män som pratar högt om hur fånigt det är med alla hjärtans dag och att det är mycket mer genuint att komma hem med rosor vilken annan dag som helst, och sedan blir de långa i ansiktet och flackande med blicken när man kontrar med att fråga - med glad ton och nyfiken blick - hur ofta de brukar överraska sin tjej med blommor.

Håller med om att det är superfint att hålla romantiken vid liv alla dagar i veckan, men har aldrig förstått varför det innebär att alla hjärtans dag måste uteslutas. Tänker att alla tillfällen att äta choklad och dricka bubbel är bra tillfällen?

Hobbypsykologen i mig har analyserat sig fram till att det handlar om att dessa män inte känner sig uppvaktade tillbaka, eftersom de nästan alltid fastnar på men varför ska bara jag köpa blommor? Det är sorgligt, men kanske måste vi lära dessa män att uppvakta oss på alla hjärtans dag genom att föregå med gott exempel. 

Så ge er iväg, alla tjejer, köp något fint till era män och visa hur man gör.

(Jag kan för övrigt säga med hundra procents säkerhet att det kommer stå rosor i en vas på matbordet och en flaska champagne i kylen när jag kommer hem från jobbet. Min man kommer få en dyr whisky och vi båda kommer få en god middag och ett bra mitt-i-veckan-ligg. Det är verkligen inte svårare än så.) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar