mars 01, 2022

Rapport från första mars.

Tisdag. När jag vaknar är februari över och förbi och kommer aldrig mer. Åtminstone inte den här februari. Äter frukost stående vid köksbänken, tittar ut över en blå himmel och bar mark. Jeans, vit skjorta och höga klackar.

Spenderar dagen med min nya chef. Han ställer frågor och jag berättar. Förlåt, du har säkert tusen saker att göra, säger han. Ja men, säger jag och sedan är vi där igen. Plötsligt är klockan sexton.

Skyndar mig hem för dagens sista möte. Sätter mig i sängen, ställer datorn på två kuddar och lutar ryggen mot sänggaveln. När mötet är över sitter jag kvar. Barnet kommer och lägger sig bredvid, berättar om sin dag. Jag lyssnar och tänker på det finaste från min dag: några snabba textmeddelanden, en kort verklighetsflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar