mars 14, 2022

Jag har saknat det här.

Dagarna går och jag blockerar allt. Känslorna och orden. Stänger av och försvinner från alla ytor. Men så kommer måndagen och jag promenerar ut från kontoret och även om klockan är efter fem finns ljuset kvar. Handskarna ligger kvar i väskan och jag har min trenchcoat för första gången sedan oktober. De har sopat trottoaren medan jag arbetade.

Det har varit tyst härinne och jag tror att det var rätt, för det har varit tyst i mitt huvud också. Jag orkade inte tänka mer, orkade inte känna. Så jag slutade. Men det håller inte i längden, jag kan inte fortsätta så.

Jag behöver känslorna, jag behöver orden.

9 kommentarer:

  1. Yey, välkommen tillbaka😊 Vet du vad jag saknar? Dina sköna beskrivningar av klädsel, mat o dryck, sinnligheten. Kanske som en motvikt till alla känslor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker att det kan vara en bra motvikt till alla känslor. 😌

      Radera
  2. Härligt att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Fint att du är tillbaka! Det är klart vi behöver känslorna och orden.

    SvaraRadera
  4. Fint att du är tillbaka.:)

    SvaraRadera
  5. Också jag har saknat dina inlägg. Du har så fin ton i allt du skriver.

    SvaraRadera
  6. Äntligen och välkommen och framför allt tack för att du orkar, vill och känner så. Kram!

    SvaraRadera