mars 21, 2022

Den jävla epilepsin.

Barnet kommer hem på söndagskvällen. Han har spenderat helgen hos sin pappa. Jag frågar om han fick tillbaka teknikprovet i fredags och han tittar frågande på mig. Vadå? säger jag. Jag kommer inte ihåg, säger han. 

Han försöker minnas tekniklektionen. Tänker tillbaka på vad de gjorde. Han minns vem han satt bredvid, att de arbetade med frågor om kraft, men han minns inte om proven delades ut. Det känns som att det saknas information i hjärnan. Jag får inte ihop delarna, säger han.

Och det är precis som förut, när han hade små sekundlånga frånvaroanfall flera gånger om dagen och inte kunde redogöra för saker som hänt. Så jag ringer hans epilepsisköterska. Hon säger att det låter som att absenserna är på väg tillbaka och att hon ska prata med neurologen. En timme senare höjer de hans medicindos.

1 kommentar: