mars 30, 2022

Om en krökt rygg och rödvin.

Jag sträckte ryggen i söndags. Kände mig stark under mitt knäböjspass, så lastade stången med ett maxlyft. Det var uppenbarligen för kaxigt, för jag orkade inte hålla ryggen spänd utan krökte den på vägen upp. Har ett nytt PB på sextiosju och en halv, men också en sträckning i ryggen. Det var det inte värt.

Har således inte kunnat träna på två dagar, men det gjorde inget för att skrota runt hemma och dricka rödpang är inte heller dumt. Fast idag känns ryggen okej, så det blir adjö till rödvinet för nu. Ingen fara dock, vi ses igen på fredag.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det inte blev något långvarit med ryggen. Själv har jag druckit vin varenda dag den här veckan. Inte nyttigt i längden men just nu är det perfekt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är vin det enda rätta. 😊

      Radera