september 16, 2020

Trettiofyra.

Jag är trettiofyra nu. Det var verkligen en fin dag igår. Tittar i kalendern det första jag gör på morgonen, ser att jag kan sluta redan vid lunch. Så vid ett åker jag in till centralen och promenerar hem. Sätter mig skräddare i sängen med datorn mot knäna och ryggen mot kuddarna och skriver. Byter om vid fyra, drar på träningstightsen och en tisha.

Kommer hem en timme senare, duschar och kliver i en klänning. Fyller ett vinglas med brusande bubblor och lägger en makeup. Medan jag drar håret genom värmeborsten avslöjar min man att vi ska äta på Lilla Ego. Vi har försökt boka bord där i två år. 

Det är en riktigt dejt, barnet är kvar hemma med en fryspizza, men vi ägnar halva middagen åt att prata om honom. På bordet mellan oss placeras rätter som är värda två år av väntan. Efteråt är luften sval och vi går en omväg hem. Kommer hem vid tjugoettrettio, lagom för att dela en liten prinsesstårta med barnet. Det sista av de virvlande bubblorna från champagneflaskan till oss och ett glas mjölk till honom.

Mina födelsedagar blir lite bättre för varje år som går.

1 kommentar:

  1. Hehe, igenkänning på det där med att tillbringa tiden utan barn med att prata om dem. Låter som en fin födelsedag!

    SvaraRadera