september 30, 2020

Sista september.

Tredje dagen med hemmakontor. Ännu är det bara fint. Mest fint är att slippa pendlingstiden. Igår promenerade jag bort den tiden, idag sov jag bort den. Men alldeles oavsett får jag dricka första kaffekoppen i sängen och läsa internet, topp tre med att ha helg. 

Det gör nästan ingenting att det inte är helg, för klockan är åtta och jag ligger under de fortfarande varma lakanen med min dator. Jag ska snart gå upp, koka en kopp te och bre ett par skivor fullkornsbröd, toppa med rökt kalkon och gurka.

Det är en dag utan möten. Bara jag och min dator och tusen saker att bocka för. Jag tror att jag hinner med en långpromenad på lunchen, kanske runt djurgården, om jag sitter lite längre ikväll. Jag tänker att det är okej att sitta kvar med datorn lite längre om det är i min egen soffa, med te och clementiner och någon som lagar mat en liten bit bort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar