september 23, 2020

Sagan och verkligheten och pseudonymerna.

Jag är på den sista säsongen av Suits. Eller det är inte helt sant, jag är på Netflix sista säsong av Suits. Någonstans där ute finns det en nionde säsong. Jag tror att jag har fastnat för att den påminner om oss, om de som jag spenderar hälften av mina dagar med. 

Jag säger inte att vi är lika coola som de i Suits, men det finns en likhet. Det är utseendet, egenskaperna, sakerna vi gör om dagarna. På mitt kontor finns det en Harvey och det finns en Mike. Jag är en Donna. Och jag vet, det är en ganska högmodig sak att säga om sig själv, men nu sade jag det.

Och så har vi hon som jag kallar för Dana här inne, men som ju är en Rachel. Jag insåg det för någon vecka sedan. Sedan har vi min chef, som på alla sätt är en Jessica. Förutom att könet inte är rätt. Jag är inte säker på att det gör något. Han är en Jessica ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar