september 10, 2020

Livet ändå.

Torsdag. Jag kommer hem vid tretiden. Då har jag haft ett möte i en annan stad, lagt två timmar på att prata och alla andra timmar i en bil. Ställer upp min dator på matbordet och kokar kaffe. En timme senare tittar jag upp, ser den blå himlen där utanför.

Byter kavajen mot en stickad tröja, klackar mot loafers, och hittar ut. Promenerar sjutusen steg, handlar nötfärs, tomater, spaghetti och persilja på väg hem, möter mitt barn i hallen. Han står vid köksbänken nu, hackar lök och river morot, förbereder sig för köttfärssåsen som han ska laga. Jag har hällt upp ett litet glas rödvin, sitter i soffan och tittar på mitt barn.

3 kommentarer:

  1. Lite rotselleri är också gott att ha i. Härligt att ni har det bra och att det inte var nåt värre som hände din son häromdagen. Så fruktansvärt läskigt! Själv kämpar jag på med världens ryggskott. Så glad att min son är 4 år och inte behöver bli buren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
    2. Usch då, hoppas att ryggskottet släpper snart!

      Radera