januari 23, 2020

Tulpaner, hav och fredagar.

Torsdagskväll. På vårt matbord står ett fång tulpaner i olika färger. De sträcker sig ur vasen och når nästan hela vägen ner till bordsskivan. Jag tycker oftast att de är finast så. Som om de inte kan tämjas. Min man sitter och klickar sig genom bilderna på hotellet som vi precis bokade i Dubrovnik. Framför balkongen breder Adriatiska havet ut sig. Jag längtar till att det blir juli och vi sitter där med varsitt glas bubbel och havet framför oss.

Imorgon är det fredag. Jag vet inte om jag nånsin har längtat så mycket efter en fredag tidigare. Jag behöver känslan av att det snart är helg, stämningen på kontoret, fredagskakan som vi bakar i tur och ordning och fikar lite för länge. Av att komma hem till en stilla lägenhet och veta att nu väntar två dagar av bara det vi vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar