januari 24, 2020

Så blev det äntligen fredag.

Ljusblå skjorta instoppad i ljusa jeans. Jag är så effektiv som jag bara är när jag bär skjorta. Den gör något med mig, förvandlar mig till en bossbitch. När klockan passerat fyra lämnar jag kontoret och förundras över att himlen fortfarande är blå. Jag är så van vid att den är helt mörk och djup där ovanför.

Kommer hem när barnet redan har hunnit åka till sin far. Lägger mig på soffan och ska bara surfa lite. Vaknar tjugo minuter senare av att min man klappar mig på benet. Han går till gymmet och jag in i duschen. Duschar så varmt och länge att huden blir alldeles röd.

Pyjamas och osminkat ansikte. Plockar snyggt i lägenheten, torkar av i badrummen och fyller diskmaskinen. Tänder ljusen och klipper ner tulpanerna så att de kan stå upp igen. Och så blir klockan nitton och jag sjunker ner i soffan med ett glas rödvin. Väntar på att min man ska komma hem och laga mat åt oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar